Wegens drukte kan het verzenden van je bestelling wat langer duren dan je van ons gewend bent. Meer informatie
  • Levering binnen 1-2 werkdagen
  • Gratis verzending vanaf €100 (ex. btw) (NL)
  • Hoge staffelkortingen
  • Achteraf betalen (b2b)

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Of wil je meer weten over een bepaald onderwerp? Twijfel dan niet en neem contact met ons op! We helpen je graag.

 

 

Advies

 

“Ik weet niet precies welke verpakking geschikt is. Kunnen jullie mij adviseren?”

Ja zeker. Onze verpakkingsspecialisten hebben jarenlange ervaring en helpen je graag bij het vinden van de juiste verpakking. Je kunt je vraag eenvoudig stellen via de chatfunctie. Bel of mail je liever? Ook dat is uiteraard mogelijk. Je kunt ons per mail bereiken op webshop@viv.nl of je kunt ons telefonisch bereiken op +31 (0) 318 550 333. We zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 – 12:00 en van 13:00 tot 17:00.

 

“Kan ik een afspraak maken met een van jullie vertegenwoordigers?”

Ons team van vertegenwoordigers staat je graag te woord. Indien gewenst, plannen we een afspraak in met een van onze vertegenwoordigers. Ze komen graag bij je langs om kennis te maken en om te kijken of er een kostenbesparing te realiseren valt in jouw verpakkingsproces. Neem hiervoor contact met ons op.

 

“Kan ik langskomen op locatie om jullie assortiment te bekijken?”

Wij zijn een groothandel met een webwinkel. We hebben geen showroom. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om ons assortiment te komen bekijken.

 

 

Verzending en levertijd

 

“Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?”

We streven er naar om bestellingen op werkdagen, voor 16:30 geplaatst, dezelfde dag nog te versturen. In 9 van de 10 gevallen wordt je bestelling dan de volgende werkdag geleverd. Op onze webshop communiceren wij levering binnen 1-2 werkdagen. Wil je weten of jouw bestelling dezelfde dag nog weg gaat? Dan kun je altijd contact met ons opnemen.

 

“Wat zijn de verzendkosten?”

Plaats je een bestelling met een orderwaarde boven de 100 euro (exclusief btw), dan profiteer je van gratis verzending. Bij bestellingen met een waarde kleiner dan 100 euro (exclusief btw) vragen wij een kleine bijdrage in de transportkosten van €6,95 (exclusief btw).

 

“Kan ik de status van mijn bestelling volgen?”

Wanneer je (van tevoren of op de bedankpagina na de bestelling) een account aangemaakt hebt, kun je de status van je bestelling volgen. Je ziet bijvoorbeeld of deze in verwerking is of al afgerond is. Bij alle bestellingen, zowel met als zonder account, versturen we de verzendbevestiging met Track and Trace per mail (houd ook je spam / ongewenst map in de gaten). In die zin word je dus altijd op de hoogte gehouden.

 

“Kan ik een andere afleverdatum kiezen?”

Wil je graag alvast bestellen, en op een later moment geleverd krijgen? Dat is mogelijk. In de checkout vind je een opmerkingenveld. Daar kun je aangeven wanneer je de bestelling geleverd wilt hebben.

 

Let op: tijdsvaklevering is in principe niet mogelijk. We kunnen helaas niet leveren op een specifiek tijdstip of op een dagdeel. In een enkel geval is dit wel mogelijk. Maar neem hiervoor contact met ons op.

 

“Kan ik mijn bestelling ook afhalen?”

Je bestelling kan ook afgehaald worden. Bestel je op werkdagen, dan staat je bestelling circa één uur na het afronden van de bestelling klaar om afgehaald te worden. Afhalen kan op werkdagen van 08:00 tot 17:00. Afhalen kan op Wageningselaan 98 in Veenendaal. Neem je orderbevestiging mee (geprint of per mail). Zo kun je het snelst geholpen worden.

 

“Leveren jullie ook in België? En wat zijn de verzendkosten?”

Wij leveren inderdaad ook in België. In veel gevallen gaat levering even snel als leveren op Nederlandse adressen. Echter, dit kan niet gegarandeerd worden. Houd rekening met één extra werkdag. Meer informatie over de verzendkosten vind je op deze pagina.

 

 

Service

 

“Ik ben de factuur kwijt van mijn bestelling. Kan ik deze downloaden?

Ben je klant bij ons, en heb je een account? Dan is het mogelijk om facturen van oude bestellingen in te kunnen zien en te kunnen downloaden. Je dient dan de volgende stappen te nemen:

  1. Log in op je account.
  2. Ga naar ‘Mijn account’
  3. Ga naar ‘Mijn bestellingen’
  4. Klik bij de desbetreffende bestelling op ‘Bestelling bekijken’
  5. Vervolgens zie je een tabje met factuur
  6. Klik op ‘Print invoice PDF’
  7. Vervolgens downloadt de factuur, en kun je deze opslaan

 

Heb je geen account? Neem dan contact met ons op. We zoeken de factuur er dan voor je bij.

 

“Bieden jullie de mogelijkheid tot het houden van klantspecifieke voorraad?”

In speciale gevallen kunnen we verpakkingsmaterialen voor je op voorraad houden en uitleveren op het moment dat je het wenst. Neem hiervoor contact met ons op. We vertellen je dan meer over de mogelijkheden.

 

“Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?”

Zodra jouw bestelling geplaatst en betaald is, is het eigenlijk niet mogelijk om deze nog te wijzigen of te annuleren. De bestelling wordt namelijk snel verwerkt, ingepakt en verzendklaar gemaakt. Wil je toch nog wat wijzigen? Neem dan direct na het plaatsen van de bestelling telefonisch contact met ons op via +31 (0)318 550 333. 

 

“Kan ik nog wat toevoegen aan mijn bestelling?”

Zodra je bestelling geplaatst is, is het eigenlijk niet meer mogelijk om er nog wat aan toe te voegen. Het wordt namelijk snel verwerkt, ingepakt en klaargemaakt om te verzenden.

 

“Hoe kan ik jullie bereiken?”

We zijn op meerdere manieren bereikbaar. Je kunt ons een bericht sturen via de chat. Ook kun je ons mailen of bellen. We zijn bereikbaar op webshop@viv.nl en +31 (0)318 550 333. We zijn op werkdagen geopend van 08:00 tot 17:00.

 

“Ik ben niet tevreden met het geleverde product. Wat kan ik doen?”

Ben je niet tevreden? Dat kan natuurlijk gebeuren. Als het product een productiefout heeft, kun je het kosteloos retourneren. Neem hiervoor contact met ons op. Kun je het product om een andere reden niet gebruiken? Bekijk dan ons retourbeleid.

 

“Ik heb per ongeluk het verkeerde product besteld. Wat kan ik doen?”

Als je het verkeerde product besteld hebt, kun je deze uiteraard terugsturen. De retourkosten zijn wel voor eigen rekening. Lees ons retourbeleid voor meer informatie.

 

“Kan ik als particulier bij jullie bestellen?”

Als particulier kun je ook bij ons bestellen. De zakelijke invulvelden in de checkout kun je leeglaten.

 

“Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?”

Hebben wij een verkeerd product geleverd? Dan nemen wij de retourkosten voor onze rekening. Heb jij wat verkeerds besteld? Dan zijn de retourkosten voor rekening koper.

 

 

Productvragen

 

“Hoe weet ik of jullie producten op voorraad zijn?”

Op onze webshop werken we met kleuren om de voorraad aan te duiden. We maken onderscheid in een groen, geel en een rood bolletje. Is het bolletje groen? Dan is het product op voorraad en snel leverbaar. Is het bolletje geel? Dan is het niet direct voorradig, maar wel op korte termijn (3-5 werkdagen) leverbaar. Is het bolletje rood? Dan is het niet voorradig. Neem contact met ons op voor de actuele levertijd.

 

“Kan ik een sample (proefverpakking) krijgen voordat ik bestel?”

Heb je een bedrijf? Of ben je van plan er een op te richten? Dan kun je bij ons gratis samples aanvragen. Meer informatie hieromtrent vind je op de Sample aanvragen pagina.

 

“Kunnen jullie producten op maat maken en / of bedrukken?”

Vrijwel ieder product binnen ons assortiment, kan op maat gemaakt worden en/of voorzien worden van een bedrukking. En vaak kan dat al vanaf verrassend lage aantallen, en tegen verrassend scherpe prijzen. Wil je meer informatie hierover? Neem dan zeker contact met ons op. We helpen je graag verder.

 

“Ik ben op zoek naar verpakkingsmateriaal wat ik niet kan vinden op jullie webshop. Kunnen jullie dit leveren?”

Ons assortiment reikt verder dan alles wat je op onze webshop ziet staan. Op het gebied van verpakkingsmaterialen kunnen we vrijwel alles leveren. Daarnaast zijn we altijd op zoek naar uitbreidingsmogelijkheden voor ons assortiment. Dus schroom niet om contact met ons op te nemen!

 

 

Betaalmogelijkheden

 

“Hoe kan ik mijn bestelling afrekenen?”

Je kunt bij ons gemakkelijk betalen via iDeal, PayPal, Mastercard, Visa en American Express. Daarnaast bieden we voor zakelijke klanten de mogelijkheid om op rekening te bestellen. Dit is mogelijk bij orders met een minimale orderwaarde van boven de 100 euro exclusief btw.

 

Kan ik achteraf betalen per factuur?

Voor zakelijke klanten bieden we de mogelijkheid om achteraf te betalen per factuur. Dit is mogelijk bij orders met een minimale orderwaarde van 100 euro exclusief btw. Een voorwaarde hiervan, is kredietwaardigheid. Dit toetsen wij op basis van je KVK nummer via onze kredietverzekeraar. Ben je kredietwaardig? Dan gaan we over tot levering en heb je een betaaltermijn van 14 dagen netto. Ben je onverhoopt niet kredietwaardig? Dan dien je vooruit te betalen.

Om achteraf te kunnen betalen, dien je als zakelijke klant eenmalig een account aan te maken. Dat kan via deze link. Belangrijk is daarbij dat je de zakelijke velden 'Bedrijfsnaam' en 'KVK nummer' invult. Dan hebben wij de benodigde gegevens en verschijnt de optie 'Kopen op rekening' automatisch in de checkout wanneer je ingelogd bent.